Another winterday has come and gone away

Gud vad tiden går snabbt, det är redan sjunde december. Nästa vecka är det lucia, imorgon om två veckor åker jag, vilket betyder att om drygt två veckor är det JUL. En vecka senare är det nyår... Det är faktiskt bra att det går fort, jag hatar vintern och mörkret som ni nog har förstått. Men sedan är det januari, årets absolut värsta månad och det vill jag inte heller. Å andra sidan måste det ju bli gjort innan det blir vr igen.. Well, nog tjatat om det .
En annan sak som gör att man verkligen känner att julen och allt är nära är alla ljus på stan. Och trots att jag, som jag skrev i ett tidigare inlägg, är något av en "anti-jul-person", så älskar jag det verkligen.

Och på tal om julljus, jag och Maja skulle till jul på Liseberg igårkväll, något vi hade planerat under nästan en veckas tid. När vi ska gå in så upptäcker klantmaja (eller inte ens hon, tanten i kassan) att hon har tagit med sig förra årets Lisebergskort. Efter att ha rotat igenom väskan under några minuter får vi helt enkelt vända. Och vad hittar bajs-maja när vi kommer ut? Jo, mycket riktigt - "det låg i ytterfacket!" . Too late, man kan bara använda lisebergskortet en gång per dag, så eftersom jag redan hade varit där inne så blev det inget Liseberg !

Det bar av till centrum och brunnsparken istället, där det blev McDonalds, också trevligt. Sedan åkte vi hem och kollade på Narnia med Majas mamma & sedan gick jag hem. Utan min väska dock, och mamma slog halvt ihjäl mig (eller nja kanske inte riktigt, men you get the picture) när hon kom på att hennes busskort låg där i.

Ja mitt liv är inte intressantare än såhär, lev med det.

Nej nu ska jag dricka upp mitt kaffe &
sedan ska jag väl ringa maja eller något,
det blir eventuellt Lisebergsbesök idag istället.

Puss

Kommentarer
Postat av: Maja

Höhö, sicken klant jag kan vara ibland ;P

2008-12-17 @ 10:10:00
URL: http://sugarcane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0