Before I run far away, i need to take a holiday

I just can't belive it, om en månad är jag i Spanien! Jag längtar sjukt mycket. Det känns verkligen att det snart är jul, vart man än går i stan hänger det ljusgelanger och granris; och visst det är trevligt ett tag, men när julen är över vill man bara inte se skiten längre, inte sant ? Då ska det minnsan hänga kvar till tjugonde knut, euw that makes me sick . Jag är faktiskt inget stort julfan, och har aldrig varit heller. Jag mår mest dåligt och känner mig stressad över allt som ska hinnas med. Jag har alltid avundat folk som verkligen kan se och njuta av det fantastiska med denna högtid, för jag kan det då inte. Eller jo, nu ser jag fram emot det eftersom jag vet att jag är långt härifrån då, långt från all stress, all kyla och allt pynt.

Jag behöver verkligen en resa på vintern. Den tar mig bort från det svenska klimatet, vilket verkligen behövs, och ger mig ett litet ljus i tillvaron. När man kommer hem igen är julen över och även fast man inte märker det börjar det faktiskt bli ljusare om kvällarna. Jag hatar vintern i Sverige. Den börjar alldeles för tidigt och slutar alldeles för sent. Mamma har sagt att när hon blir pensionär så ska hon skaffa en lägenhet i något medelhavsland och bo i halva året. Sounds wonderful to me.

Nu ska jag inte tråka ut er mer med mitt gnällande, utan återgå till det ni höll på med, och se fram emot julen om ni nu kan det ;)
puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0